Discovery of a new planet


2020





Discovery,  digital graphic, variable dimensions


This is a triptych about the discovery of a new planet.
The artist as a researcher to discover a new world through digital processes. The three works explain the processes that are implemented in the various phases and that are the focal moments.
Discovery is the first impact of the researcher: new world has been found and its inhabitants that shine and overwhelm with a warm and colorful light.
Find n.1 and Find n.2 are the end of the first part of the research process, in which the researcher has managed to bring the alien object into the human world. The final phase begins where it is left to the viewer that has to decide, and tries to understand what the alien object is, and how much it’s worth. Only there’s no right answer or wrong answer just an evaluation. The artist needs the viewer and  his ability to assess to conclude his work.
It is left free, and everyone can decide its value.


Questo è un trittico che parla della scoperta di un nuovo pianeta. L’artista si pone come ricercatore alla scoperta di un nuovo mondo attraverso processi digitali. Le tre opere spiegano i processi che si attuano nelle varie fasi, momenti focali della scoperta.
Discovery è il primo impatto del ricercatore: la scoperta di un nuovo mondo e i suoi abitanti che brillano e travolgono di luce calda e colorata.
Find n.1 e Find n.2 sono la fine della prima parte del processo di ricerca, in cui il ricercatore è riuscito a portare l’oggetto alieno nel mondo umano. Inizia così la fase finale che viene lasciata allo spettatore, sta a lui decidere e cercare di comprendere cosa sia e quanto valga. Solo che non c’è una risposta giusta o una risposta sbagliata solo una valutazione.
Il punto di vista è mutevole, e ha bisogno di completezza. L’artista necessita dello spettatore  e della sua capacità di valutazione per concludere il suo lavoro.
Viene lasciato libero, e ognuno può decidere il suo valore.


Finder n.1, sculpture, 14 x 14 x 8 cm, 3D printed pla, acrylic


Finder n.2, sculpture,  28 x 28 x 8 cm, 3D printed pla, acrylic, glass fragments


Ph. Eva Loprieno